srijeda, 18. svibnja 2011.

akcija vikend

            Nisam se još oporavio od vikenda u režiji Bataje, ali odlučio sam napisat nešto dok je još friško, dok se dojmovi još nisu slegli. Dok još glava boli od svega.
            Nisam bio u organizaciji projekta tako da sam sve to dočekao bez nekog stresa i umora. A takav projekt nije lako organizirati ni s osiguranim financijama, a kamoli sa budžetom kojim raspolaže Bataja. Ja sam se udaljio od svega toga, ali drago mi je što se sve to diglo na jednu razinu više. Barem mi se čini da je tako. I Ana se uključila u sve to tako da dobrih ideja i kreativnosti nije moglo falit. Ovo je dosad najbolja stvar koju je Bataja osmislila jer, bilo je stvarno svega. Kreativne radionice za djecu, lutkarska predstava, performansi na pijaci i u magazinu, nastupi paških i gostujućih bendova. I house party! Napokon da se netko s te strane odlučio pokazat što i kako radi. I baš mi je drago zbog toga. Je, ostajali su bez struje u nekoliko navrata, ali nema veze. Drugi put će bit bolje.
            Propustio sam otvaranje i prvi dio festivala u magazinu jer sam radio popodne tako da sam stigao kad su Decibeli već spremali svoje stvari i opremu u auto. Inače, ti dečki su već tri puta svirali kod nas i jako mi je žao što ih nisam čuo. I oni su mi rekli kako je svaki put sve bolje organizirano i kako se vidi napredak. Rekli su i da su zadovoljni sa svirkom i da su svirali „Nima do otoka Paga“. Opet. A Slovenci su... Dakle, prvi dio koji sam vidio je nastup grupe štbk iz Lovrana. Punkeri. Raštimana buka na bini i nered u publici. Klasika. Nisam ih puno slušao jer sam se još pozdravljao s ljudima, a i nisam imao dovoljno alkohola u sebi da bi slušao takvu glazbu. Btw, njih sam sutradan kad sam išao na posao pokupio dok su stopirali za katamaran.  Naša 3 ca je korektno odradila svoj nastup. Nisu imali feedback kao u Caffeu, ali moraju bit svjesni da su to nastupi u Pagu, gdje nisu svi u publici reperi. Niti su svi punkeri ni rockeri ni raveri. Jedini minus u njihovom nastupu bio je pokušaj malog Zadranina da postane reper. To mu je bio prvi nastup. I neće ga baš pamtit po dobrom. I ne izlaziš repat s tekstom koji je napisan na papiru. I... nema veze. Možda je stvarno bila samo trema pa drugi put bude bolji. Možda. A onda, kako su to organizatori najavili, rave party! Barby i Pasta. Bilo je fora vidit Barbya u akciji nakon nekoliko godina. I imali su dobru foru s video projekcijom na zidu iza njih. Je, ostali su bez struje nekoliko puta i moraju još vježbat, ali super je to što su nastupili. I nadam se da to nije jedini nastup.
            U nedjelju je vrijeme bilo katastrofalno, ali ni to nije bila prepreka da se napravi još jedan tulum. Počelo je sa lutkarskom predstavom u kuglani koju, zbog tonske probe sa svojim bendom nažalost nisam vidio. Nastavilo se u magazinu sa vizualnim performansom grupe iz Zadra. Odlična izvedba, odlična glazba, odličan light, a sve to pomiješano sa zvukovima bure i kiše izvana. Mislim da su svi uživali, što su i vidjelo po aplauzu na kraju.
            Mi, Feng Shui, smo isto odradili solidnu svirku. Istina, možemo mi to i puno bolje odsvirat, s puno manje grešaka, ali dobro. Kad jednom budemo trijezni dok sviramo, odsvirat ćemo bez greške. Drago mi je što su naše nove stvari dobro prihvaćene od strane publike. One stare su, bar imam takav osjećaj, dosadne kad ih sviramo u Pagu. Toliko su ih već puta čuli da nam stvarno treba osvježenje. Zato i mi trebamo puno radit. Na kraju smo bacili i jedan jam sa dečkima iz 3ce. A poslije nas, najbolji bend cijelog festivala, Antenat iz Zagreba. Meni osobno najbolji bend koji je nastupio na nekom Batajinom festivalu. Nisam ih prije slušao, ali su me oduševili. Sve redom odlični glazbenici skupljeni u isto tako odličan bend. Čak mi nije jasno zašto još nisu poznati, na estradi. Možda to ne žele? Neznam.  Uglavnom, njih osam, ukupno desetak instrumenata, dobar tonac koji ih prati, a to znači i dobar zvuk, ludi frontmen... Super. Da je samo malo više ljudi bilo. Ali dobro, bila je nedjelja, vrijeme je bilo katasrofa, a nama je opet bilo super.
            Pohvale svima koji su sudjelovali u organizaciji ovog projekta jer je kao rijetko kada izgledalo da je sve pod kontrolom. Atmosfera je bila odlična cijelo vrijeme, bez ikakvih incidenata i nereda. Pohvale i Tičićima, Ocu i Sinu, koji su izdvojili puno vremena i volje i što je još važnije, osigurali su odličan razglas i kompletnu aparaturu. Pohvale i Branku koji je dao mikrofone za ozvučit bubnjeve. Ma pohvale svima, stvarno.
            Jedino što mi je zasmetalo je nekakva policijska racija u subotu oko jedan ujutro. Izašao sam iz magazina, a ispred, četiri policijska auta i petnaest policajaca. Prvo što sam pomislio je da se ekipa van potukla i da je trebala policijska intervencija. Ali nereda uopće nije bilo. I to mi je pokvarilo večer. Osjećao sam se kao da sam član neke terorističke organizacije, kao dio kriminalne skupine kojima je policija napokon ušla u trag i odlučila ih sve pohapsit. Kao da je Ratko Mladić bio skriven negdje u publici. Manje je policije hvatalo Sanadera dok je bježao preko granice.
            Da se razumijemo, nemam ništa protiv prisustva policije na takvim događajima, dapače, neka budu tamo cijelo vrijeme ako treba, ali mislim da ih ne treba bit petnaest. To može bit totalno diskretno, a opet učinkovito. I što su tražili tamo u tolikom broju? Maloljetnike? Imaju pravo na to. Ali imaju pravo to napraviti bilo gdje, u bilo kojem paškom klubu ili kafiću. Zašto se nekad ne spuste u neki drugi magazin, ili tamo ispod mosta? Tamo dođu eventualno ako se dogodi nekakvo sranje. A maloljetnika više nego u magazinu u subotu. Ma nisam ja protiv maloljetnika. I ja sam bio maloljetnik i volio sam bit svugdje. I ostajao vani duže nego što sam trebao. Ali ako ih se već tjera doma, neka ih se tjera doma i sa Batajinih koncerata i iz ostalih klubova. Jesu li možda tražili drogu? Imaju apsolutno pravo na to. Ali isto to pravo mogu koristiti i na svim ostalim mjestima. A ne sjećam se baš da sam vidio petnaest policajaca u uniformama kako traže drogu u jednom od paških „izlazilišta“. Možda se tamo ne smije tražit droga. Ili maloljetnici. Na kraju krajeva i maljetnici tamo ostavljaju svoj novac, barem za sok ako ne za nešto alkoholno.
             Sad mi je žao svih tih policajaca koji su se pojavili tamo i kojima se ekipa na kraju, uključujući i mene, lagano rugala. Nisu oni krivi, oni su samo radili svoj posao. Nije ni to lako. Ovo mi je izgledalo kao neka naručena akcija. Samo tko je naručitelj?  Zabrinuti roditelji? Bijesni susjedi? Možda neki...političari?
„o tome ne smiš ni mislit,
a kamoli govorit
jer bi te moga progutat
demokratski mrak“
Ukrao sam malo stihova TBF-a za kraj jer bi još svašta napisao, ali ovi stihovi rekli su sve. Uglavnom, tko god da je naručio akciju, čak i da nije bila naručena i da je petnaest policajaca u četiri auta došla tamo svojevoljno, nije trebala biti tako izvedena. Moglo je doć njih četiri, prošetat malo prostorom i pokazat da su prisutni. I sve bi bilo super. Bataja nije kriminalna udruga. Ako tražite kriminal, tražite ga na drugim mjestima! I da, krenite od glave!
            I na kraju želim reći kako ovo nije stav udruge Bataja. Ovo sam napisao ja i iza toga stojim. Još jednom pohvale svim curama i dečkima koji stoje iza ovog projekta. Nemojte na ovome stat jer ste pokazali da možete puno. Jednog dana kada budete imali adekvatnu potporu bit će još lakše.



Nema komentara:

Objavi komentar