petak, 8. srpnja 2011.

šiška



            Evo me nazad nakon nekog vremena. Ljeto je već odavno počelo, sezona lagano ulazi u onu špicu od petnaestog do petnaestog, radi se punom parom tako da baš nemam ni volje ni vremena visit na kompu. Ili radim ili spavam. Ili se eventualno kupam. Tu i tamo onako na poslu bacim oko ako ima kakav novi post na blogovima koje pratim i to je to. Ali u našem gradiću se nešto kuha pa me to vratilo na tipkovnicu. Naši gradski oci, predvodnici krda, odlučili su zatvorit vrata popularne Šiške, okupljališta paških bendova i kompletnog našeg undergrounda kako sam ga već jednom bio nazvao, a u novije vrijeme i maloljetnika koji s druge strane zgrade nešto buše, ruše, grade...

            Svašta je prošlo kroz tu zgradu od kad se zatvorila ona ratna bolnica. Penzioneri i njihova čitaonica, mladež SDP-a, mladež HDZ-a, ansambl Sv. Juraj, klapa Pag, klapa Peružini, klapa Mirakul, klapa Jargola, Gradska glazba, Bataja, Bez greške, Tek tako, Stari Pogon, Pleetooya, Feng Shui... I kako god ta Šiška izgledala danas, u proteklih desetak godina bila je tvornica (sub)kulture ovoga grada, a kultura je po meni jedino što nas još čini gradom. Sve ostalo ili smo izgubili ili ćemo ubrzo izgubit.

            Ne želim nikoga napadat zbog odluke o zatvaranju, u biti, ne usudim se jer nisam upućen u događaje, samo sam načuo neke priče. Duboko se nadam da se zatvara zbog revoltiranih susjeda koji su pretrpili svašta zadnjih nekoliko godina. Jer, osim što je bila tvornica kulture bila je i svojevrsni skvot za većinu mladih koji nisu htjeli biti dio mainstreama, koji nisu htjeli izlaziti u Vangu ili Magazin jer im ne odgovara ambijent, ekipa ili glazba. Samim time bila je poprište mnogim pijankama, glasnim zabavama do kasno u noć, a nerijetko i neredima. Sve to trpili su stanari okolnih kuća i ako se mene pita bili su i prestrpljivi. I onda odjednom kraj. Imamo nekoliko dana da se iselimo iz našeg kuta u donjem dijelu zgrade, iz naše kreativne radionice u kojoj stvaramo glazbu već nekoliko godina. Napisao sam da se duboko nadam da je zbog susjeda jer ako nije zbog susjeda, zbog koga je? Bilo je već situacija kad nam je jedan gospodin isključivao struju. Gospodin! Neću ga imenovat iako bi čak i trebao jer isključit struju i onda se pravit glup je bez veze. Dođi kod nas, reci kome i zašto smetamo pa ćemo probat riješit problem. No dobro. Struju smo popravili isti dan tako da to i nije bio prevelik problem. Više me živcirao njegov način riješavanja problema. Ni dan danas neznam zašto je to napravio. A da smo lijepo popričali možda bi danas bilo sve u redu. Ali pustimo sad Tea.

            Bataja se ne tako davno izjasnila da je protiv kanala i možda postala trn u oku Bijeloj kući. Možda, iako ne želim vjerovat da je tako, možda je i to jedan od razloga zbog čega se Šiška zatvara. Stvarno ne želim vjerovat da je tako jer branit nekome da radi, a naša svirka je rad, svidjelo se to nekome ili ne, samo zato što ima drugačije mišljenje je pokvareno i zločesto. Ali budimo realni i vrlo lako moguće. Takvih stvari ima i u uređenijim društvima. A ako se dokaže da je to istina onda će polomit zube na Šiški.

            Uglavnom, iz Grada su rekli da se iz Šiške selimo u kuglanu i da je to naš novi prostor. Živi bili pa vidili. Ali gdje god završili, ništa više neće moći zamijeniti Šišku. Naš komadić svijeta gdje smo bili mi i osjećali se kao mi.

2 komentara:

  1. Nemaš se što mislit. Kanal ti je i uzrok i posljedica. Radi toga nesretnoga kanala, ljudi gube poslove, prostore.... nadam se da ćemo svi skupa moć ustrajat i da nitko neće pogubit živce.
    Koliko god mi je teška istina da se Orada nije javno oglasila (iako su članovi privatno protivnici ideje), toliko me veseli da je omladina na glas rekla što misli o kanalu i tako pokazala da će Pag, kad dođe njihovo (vaše) vrijeme, napokon sa svoga imena otrest onu staru tradiciju ''rozi u tašku''.

    OdgovoriIzbriši
  2. Prvi komentar na blogu. Thank you. Inače, još uvik mi je glupo krivit nekoga jer neznam cijelu istinu. Da je znam već bi bila napisana. Razloga za deložaciju ima mali milion, kao i za raciju na zadnjoj svirki o kojoj sam pisao u prethodnom postu. I za to razlog može bit kanal. A što se mladih tiče...mladih će uvijek bit. Pa i kad mi ostarimo i kad neki od nas postanu kao ovi protiv čijih su se ideja izjasnili, i tada će bit mladih koji će, ne razmišljajući o posljedicama iskreno reći sve što misle.

    OdgovoriIzbriši