četvrtak, 19. rujna 2013.

beograd dva ili kako smo cajkali na privatnom tulumu


            Probudili smo se nabrijani, Danijela je čak i sanjala prokleti štand s kapama. Popili smo besplatnu kavu u hostelu i onako okvirno isplanirali dan. Kratki đir po centru i posjet još jednom mjestu za koje su nam rekli kako ga moramo vidjeti. Kalemegdan. Utvrda iz 16. stoljeća koja je danas jednim dijelom i ratni muzej sa hrpom izloženih tenkova i topova i raznoraznih pucaljki koje podsjećaju na sve ratove koji su se vodili na ovim prostorima u zadnjih stotinjak godina i na koje su Srbi očito jako ponosni. Inače, Kalemegdan je također jedna fascinantna građevina, ogromna utvrda koja se nastavlja na Mihajlovu tako da je praktički u centru grada. U sklopu utvrde je i ogroman park, idealan za opuštanje i zaboravljanje briga. Zaboravili smo i mi na brige pa smo tako opušteni ponovno otišli do centra da ženski dio zaljubljenog para obavi toliko potreban i neizostavan šoping. Kupio sam i ja jednu majicu, da nebi bilo da samo žene troše novce. Zadovoljeni šopingom, večerali smo i otišli do hostela kako bi se spremili za večernji izlazak. Otuširali se, malo razdrmali prvi kat (razumijete me nadam se) i krenuli u još jednu potragu za Srbijom.







            Već spomenutom Ladom otišli smo na Savu, na splavi o kojima sam bezbroj puta čitao u našim novinama i na našim internetima. Mi tamo, a tamo – ništa! Nula, sve zatvoreno, sve tiho i mirno. Na moje pitanje „Di tu ima života?“ upućeno slučajnim prolaznicima dobio sam dva identična odgovora: „Jao matori, pa ponedeljak je buđav dan, ništa se ne događa!“ Jebeš Beograd, I'm going home! Ajde, pojest ćemo nešto na brzinu na jedinoj splavi koja je otvorena i gibamo. Tatar biftek i prva putna svađica u stvarno romantičnoj atmosferi na splavi na Savi. 







              Prigušena svjetla, nas dvoje (nikog drugog nije bilo) i konobar koji nam daje pravu i toliko potrebnu informaciju. Idemo u Fridu ili neki klub pokraj Fride jer ako gdje ima života to je tamo. Taxi – Frida – ŽIVOT!!!! Frida je klub uređen kao „Cantina de Frida“ s obilježjima i likovima Fride Kahlo, koja je inače Danijelin idol, meksička umjetnica, komunistkinja koja je poznata i kao osoba biseksualnih sklonosti. Ne, nije bilo biseksualaca, barem ne očitih i Frida nas je osvojila svojom ljepotom, stilom, bojama, juice vodkom...Naravno, živa svirka, akustične izvedbe svjetskih hitova u izvedbi dvojca koji se nazivaju Die Beste i tvrde kako su „najbolji Nemački bend u Srbiji“. I ja im vjerujem. E pa „Nemci“ su svirali do dva, a mi smo se, već lagano pijani od svirke i od vodke preselili na Fridinu terasu kako bi popili ostatak pića iz naših čaša.

Maksimalno opušteni, usred Beograda, glasno smo raspravljali o problemima koji su nas mučili cijeli dan, o ratu, o ustašama i četnicima, o tome kako se pucalo kod nas, a kod njih ne. Onako pijani, dali smo šansu i Srbiji pa sam zamislio sebe i svoju ekipu kako sjedimo u Rivi i kako mladi par koji je sjeo za stol do nas naručuje dve kafe s mlekom i sok od kajsije. Mislim da bi kompletna moja ekipa, skupa sa mnom, prekinula razgovor, okrenula se i barem nešto prokomentirala. To je ono što smo mi doživili u Beogradu. Možda su Srbima ratovi, pošto su ih imali puno kroz povijest, a u zadnje vrijeme pogotovo, jedna od rijetkih stvari koje mogu prodat turistima i putnicima kroz njihovu zemlju. Možda bi nam i Kalemegdan bio puno zanimljiviji da se radi o Rusiji ili Kubi, a ne Srbiji. Jer ipak, nedavno smo ratovali. Ponovno smo se složili kako su dosta slični nama, sa istim stilom, spikama i furkama samo što smo i dalje mi puno bolji narod od njih. Oni stvarno jesu totalno nabrijani, a mi onako opušteni...alkohol čuda radi.

Tako alkoholizirani, preselili smo se nekoliko metara dalje, u još jedan klub sa živom svirkom u kojem je uz obradu Bijelog Dugmeta atmosfera bila na vrhuncu. Naravno, prvo na šank po još dvije juice vodke. Vadim novac da platim, a konobar mi govori kako je u redu i kako je to na firmu. Upali smo na privatnu zabavu novinarske kuće Blic gdje nam je sve bilo besplatno. Pa zašto ne odglumit da smo iz crne kronike i malo se zabavit s kolegama novinarima. Nismo ništa morali glumiti nego smo, nakon još jedne besplatne vodke završili na podiju dok je Belgrade Acustic Orchestra prašio cajke. Bili smo zvijezde podija. Čak je jedan gospodin u najboljim godinama pio juice vodku iz Danijeline čaše. Sutra smo, dok smo prelistavali Blic, saznali kako je upravo taj gospodin jedan od glavnih urednika tih novina.


   Dok smo se taksijem vozili do centra, saznali smo i kako taksist o nama Hrvatima misli sve najbolje. To smo ga naravno mi pitali. Alkohol doslovno čuda radi. I mi smo naravno, bili pravi Hrvati pa smo se stigli i popišat po Beogradu. Ružno? Vjerojatno. Hrvatski? Naravno...

Beograd je, barem što se mene tiče, u potpunosti opravdao onaj prvi dojam koji je ostavio. Beograd je svakakav, lijep i prljav, neugodan i zabavan, ali u svakom slučaju prevelik kako bi ga se upoznalo u dva dana, koliko smo boravili tamo. Zato neću reći zbogom nego doviđenja Beograde. Zaslužuješ ti i treću priliku...

Nema komentara:

Objavi komentar